Uncategorized

Pripremite se za Fiskalizaciju 2.0.

Od 1. rujna 2025. godine na snazi je novi Zakon o fiskalizaciji koji donosi brojne promjene za poduzetnike.

 

Ključne promjene

  1. rujna 2025.

download522

  • Ukida se prijava podataka o poslovnici putem obrasca i uvodi se isključiva prijava putem ePorezne,

 

  • Ukida se ček kao sredstvo plaćanja.

 

  1. siječnja 2026.

download5

  • Uvodi se eRačun koji će morati slati i primati svi poduzetnici u poslovanju između poduzetnika koji su u sustavu PDV-a,

 

  • eRačun je račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku (xml), a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu,

 

  • Svi poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a morati će primati eRačun,

 

  • Uvodi se fiskalizacija računa izdanih između poduzetnika u sustavu PDV-a te fiskalizacija svih vrsta plaćanja (gotovina, kartice, transakcijski račun) u poslovanju s građanstvom,

 

  • Fiskalizacija u maloprodaji se proširuje na dnevni tisak, duhan te poštanske vrijednosnice,

 

  • Uvodi se obaveza klasifikacije proizvoda i usluga prema djelatnostima (KPD) te iskazivanje oznaka djelatnosti na računima,

 

  • Uvodi se novi sustav izvještavanja o odbijenim i nenaplaćenim računima eIzvještavanje.

 

 

  1. siječnja 2027.

art illustration 220340900

  • Proširuje se obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna i njihova fiskalizacija na sve obveznike poreza na dohodak i dobit (trgovačka društva, obrtnike i samostalnu djelatnost izvan sustava PDV-a) te proračunske i izvanproračunske za tuzemne transakcije.

 

 

Vrlo je važno znati da se eRačun isključivo može primati, slati i čuvati u xml formatu, što znači da se pdf račun ili račun izdan u bilo kojem drugom obliku koji je poslan elektroničkim putem ne smatra eRačunom.

 

Porezna Uprava razvija besplatnu aplikaciju MIKROeRačun za mikropoduzetnike i obrtnike izvan sustava PDV-a koja će im omogućiti slanje, primanje I pohranu eRačuna bez sklapanja ugovra I korištenja posebnih softvera komercijalnih informacijskih posrednika.

 

Kako se pripremiti za Fiskalizaciju 2.0.

 

  1. Provjerite svoj status

Pripadate li pod obveznika izdavanja i zaprimanja ili samo zaprimanja eRačuna (do 1.1.2027).

 

  1. Odaberite informacijskog posrednika

Potrebno je odabrati softver putem kojeg će poduzetnik izdavati i primati eRačune.

Klijenti koji koriste računovodstvene usluge Prime Supporta moći će primati i slati eRačune putem našeg ERP sustava E-Računi.

 

  1. Obavijestite poslovne partnere i računovodstvo o integraciji eRačuna

Poslovni partnerima je potrebno poslati adresu za slanje i zaprimanje eRačuna, a računovodstvu pristup softveru kako bi mogli pristupiti         knjigovodstvenoj dokumentaciji.

 

  1. Obavijestite PU o adresi za zaprimanje eRačuna

Do 31. prosinca 2025. primatelji eRačuna moraju dostaviti i potvrditi svoju adresu za pronalaženje krajnje adrese za zaprimanje eRačuna         putem Adresara metapodatkovnih servisa (AMS).

Prime Support tim će za svoje klijente poslati obavijest kroz sustav ePorezne.

 

  1. Obavijestite PU o ovlaštenju za fiskaliziranje podataka iz eRačuna

Putem FiskAplikacije trebate potvrditi da ugovoreni informacijski posrednik može u vaše ime zaprimati eRačune te dodijeliti ovlaštenje            onome tko će odrađivati fiskalizaciju.

Prime Support tim će za svoje klijente poslati potvrdu kroz sustav FiskAplikacije.

 

  1. Povežite proizvode i usluge s nomenklaturom Klasifikacije proizvoda i usluga prema djelatnostima (KPD 2025.)

Klasifikacijska oznaka proizvoda i usluga morati će biti naznačena na eRačunu. Šifre proizvoda i usluga možete pronaći putem tražilice           KLASUS .

 

Prime Support tim će za klijente koji se odluče koristit softver E-Računa kao informacijskog posrednika, klasificirati sve proizvode i usluge u skladu sa KPD 2025.

 

S obzirom da su informacijski posrednici tek u testnoj fazi, nastaviti ćemo vas obavještavati o svim promjenama koje će se ticati uvođenja fiskalizacije i eRačuna.