Blog
Pripremite se za Fiskalizaciju 2.0.
Od 1. rujna 2025. godine na snazi je novi Zakon o fiskalizaciji koji donosi brojne promjene za poduzetnike.
Ključne promjene
- rujna 2025.

- Ukida se prijava podataka o poslovnici putem obrasca i uvodi se isključiva prijava putem ePorezne,
- Ukida se ček kao sredstvo plaćanja.
- siječnja 2026.

- Uvodi se eRačun koji će morati slati i primati svi poduzetnici u poslovanju između poduzetnika koji su u sustavu PDV-a,
- eRačun je račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku (xml), a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu,
- Svi poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a morati će primati eRačun,
- Uvodi se fiskalizacija računa izdanih između poduzetnika u sustavu PDV-a te fiskalizacija svih vrsta plaćanja (gotovina, kartice, transakcijski račun) u poslovanju s građanstvom,
- Fiskalizacija u maloprodaji se proširuje na dnevni tisak, duhan te poštanske vrijednosnice,
- Uvodi se obaveza klasifikacije proizvoda i usluga prema djelatnostima (KPD) te iskazivanje oznaka djelatnosti na računima,
- Uvodi se novi sustav izvještavanja o odbijenim i nenaplaćenim računima eIzvještavanje.
- siječnja 2027.

- Proširuje se obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna i njihova fiskalizacija na sve obveznike poreza na dohodak i dobit (trgovačka društva, obrtnike i samostalnu djelatnost izvan sustava PDV-a) te proračunske i izvanproračunske za tuzemne transakcije.
Vrlo je važno znati da se eRačun isključivo može primati, slati i čuvati u xml formatu, što znači da se pdf račun ili račun izdan u bilo kojem drugom obliku koji je poslan elektroničkim putem ne smatra eRačunom.
Porezna Uprava razvija besplatnu aplikaciju MIKROeRačun za mikropoduzetnike i obrtnike izvan sustava PDV-a koja će im omogućiti slanje, primanje I pohranu eRačuna bez sklapanja ugovra I korištenja posebnih softvera komercijalnih informacijskih posrednika.
Kako se pripremiti za Fiskalizaciju 2.0.
- Provjerite svoj status
Pripadate li pod obveznika izdavanja i zaprimanja ili samo zaprimanja eRačuna (do 1.1.2027).
- Odaberite informacijskog posrednika
Potrebno je odabrati softver putem kojeg će poduzetnik izdavati i primati eRačune.
Klijenti koji koriste računovodstvene usluge Prime Supporta moći će primati i slati eRačune putem našeg ERP sustava E-Računi.
- Obavijestite poslovne partnere i računovodstvo o integraciji eRačuna
Poslovni partnerima je potrebno poslati adresu za slanje i zaprimanje eRačuna, a računovodstvu pristup softveru kako bi mogli pristupiti knjigovodstvenoj dokumentaciji.
- Obavijestite PU o adresi za zaprimanje eRačuna
Do 31. prosinca 2025. primatelji eRačuna moraju dostaviti i potvrditi svoju adresu za pronalaženje krajnje adrese za zaprimanje eRačuna putem Adresara metapodatkovnih servisa (AMS).
Prime Support tim će za svoje klijente poslati obavijest kroz sustav ePorezne.
- Obavijestite PU o ovlaštenju za fiskaliziranje podataka iz eRačuna
Putem FiskAplikacije trebate potvrditi da ugovoreni informacijski posrednik može u vaše ime zaprimati eRačune te dodijeliti ovlaštenje onome tko će odrađivati fiskalizaciju.
Prime Support tim će za svoje klijente poslati potvrdu kroz sustav FiskAplikacije.
- Povežite proizvode i usluge s nomenklaturom Klasifikacije proizvoda i usluga prema djelatnostima (KPD 2025.)
Klasifikacijska oznaka proizvoda i usluga morati će biti naznačena na eRačunu. Šifre proizvoda i usluga možete pronaći putem tražilice KLASUS .
Prime Support tim će za klijente koji se odluče koristit softver E-Računa kao informacijskog posrednika, klasificirati sve proizvode i usluge u skladu sa KPD 2025.
S obzirom da su informacijski posrednici tek u testnoj fazi, nastaviti ćemo vas obavještavati o svim promjenama koje će se ticati uvođenja fiskalizacije i eRačuna.